Метод на обучение
Училище Дени Дидрò организира
целодневно обучение за деца от подготвителен до дванадесети клас. През учебната
2024 - 2025 година в училището се обучават ученици в подготвителен, първи, втори, трети и четвърти клас.
Денят започва в 9:00 часа и
приключва в 16:30 часа. Това включва всички дейности – учебни часове, спортни и
културни занимания, свободно време за игри и хранене. Във всеки учебен блок за децата се грижат по двама квалифицирани преподаватели, които водят часовете от учебната програма. Те работят в екип,
разпределят вниманието си между децата и подпомагат тяхното индивидуално
обучение и групова работа. Предметите по чужд език, философия с деца, изкуства
и спорт се водят от учители, специалисти в съответната област.
Часовете се провеждат на блокове
– общо четири блока на ден. Този начин на работа предоставя възможност за
активно учене в една творческа и непринудена атмосфера. Децата имат достатъчно
време да изследват необходимата информация по дадена тема, да се потопят в
изживяването с всички сетива, да достигнат до собствени изводи и познания и да
развият интерес за следващите занимания.
Обучението се осъществява в
класни стаи, лаборатории и работилници, които предизвикват любопитството и
интереса на децата. Преподавателите правят ученето забавно, така че децата да
са погълнати и щастливи от работата си. Децата се грижат за пространствата, в
които учат, работят и играят.
Спортът и свободните игри заемат
много важна част от деня на учениците. Освен редовните часове по физическо
възпитание, децата всекидневно участват в различни спортни занимания. Учителите използват цялата учебна база за работа с учениците – в
стаите, в кътовете за игра, в училищния двор. По своя преценка те могат да
разширят ученето извън училище с вълнуващи посещения на паркове, галерии,
музеи, фермерски стопанства и други места, които оставят в децата трайни
впечатления и преживявания.
Как учим
Прилагаме методи, които
провокират детското любопитство, насърчават у децата активно търсене,
изследване и анализ, критично мислене, извеждане на изводи и вземане на
решения.
Прилагаме индуктивен подход на обучение, чрез който учениците не
получават отговорите наготово, а сами достигат до тях като истински учени.
Учителят превръща средата в лаборатория, предизвиква любопитство, извлича
знанията, които децата имат. Организира дейности, които карат учениците да
мислят, да изследват, да наблюдават, да осъзнават това, което виждат, чуват и
преживяват. По време на това проучване те правят своите анализи, предположения
и заключения, които накрая учителят обобщава. Чрез индуктивния подход на
обучение децата разбират, че светът е разбираем и всеки въпрос има своя
отговор. Знанията и уменията им остават трайни, защото те лично са ги открили,
опитали и могат да ги приложат отново с придобитите нови знания.
Организираме ученето по теми, а
не по предмети. Така учениците откриват и изследват взаимовръзките между
отделните науки. Всеки учител със свои похвати допълва знанията и уменията на
учениците в съответната област, така че тя да бъде разгледана от всички
възможни аспекти. Така например, ако темата на седмицата е „космос”, то тя ще
бъде включена във всички занимания – науки, математика, български, английски,
изкуства и физическо възпитание. По този начин децата получават цялостно и
приложимо познание за света, а не разпокъсано и неразбираемо. Използваме играта
като най-естествен начин за децата да учат, особено в предучилищна възраст.
Чрез нея те опознават света и се социализират. Учат се как да изразяват своите
чувства и емоции и да общуват помежду си.