Сътрудничеството между учителя и родителя: ключът към успех в началните класове - Denis Diderot School

EasyDNNNews

Сътрудничеството между учителя и родителя: ключът към успех в началните класове

237 0

Колко е важно учителят и родителят да имат еднаква визия за развитието на детето в Училище Дени Дидрò?

 

Ани: Кандидатстването в Училище Дени Дидрò се осъществява чрез предварителни срещи с родителите. Целта на тези срещи е да ги запознаем с ценностите, които споделяме в нашата институция и да разберем какви са техните очаквания. За нас е изключително важно да синхронизираме визията си за развитието на децата. Смятаме за ценно да говорим на един език. 

Ива: Цялостното развитие на децата е от голяма важност за нас. Освен академичните познания, развиваме и социално –емоционалните качества, които са важни за израстването им в зрели възрастни.

Прилагаме холистичен подход. Държим  родителите да бъдат запознати с това и да са уверени, че са избрали правилното място за своите деца.

Симбиозата в подхода на родители и учители, при възпитанието и обучението, води до спокойствие у децата.

 

Как двете страни се сработват по максимално ефективен начин за детето?

 

Ани: Комуникацията между учители и родители e ценна и поради тази причина организираме индивидуални срещи два пъти през годината. Този модел на обратна връзка ни помага да имаме време да наблюдаваме децата и да проследим цялостния им прогрес във всички аспекти. Уверени и подготвени, ние имаме генерален поглед върху развитието всяко дете. Знаем кои са силните и слаби страни и даваме детайлни насоки за развиване и надграждане.

Лида: Ролята на родителя е подкрепяща. Тя е свързана със създаване на мостове между академичното и ежедневието. Работим в екип с изключителни специалисти, които правят връзката родител - училище още по пълноценна.

 

Какви са успешните механики за сътрудничество между учител и родител в Училище Дени Дидрò?

 

Ива: Всяко знание, придобито в училище, може да бъде приложено и в ежедневието. Родителите могат да подкрепят децата в използването на знанията им като ги насочват в определени ситуации. Например пазаруване в магазина със списък и предоставяне на средства за целта.

Запознаваме родителите с активностите в училище и по този начин те също могат да допълнят и надградят през призмата на тяхното семейство. Всичко това трябва да се случва съвсем естествено и без допълнително напрежение върху децата. Учителите и родителите са партньори по пътя към израстването им.  

 

Какъв трябва да е балансът в свободно време на детето и в двете среди?

 

Лида: Моделът на програмата в Училище Дени Дидрò предполага периоди на почивка по време на учебният процес. По този начин децата постигат баланс.  Учителите следят за натоварването на децата и организират деня.

Благодарение на разположението на Училището, в гр. Банкя, учителите често водят децата на открито, в гората. Там те се наслаждават на чист въздух и свободна игра, усещайки даровете на природата.

Благодарение на факта, че в нашето Училище децата нямат домашни, родителите могат да осигурят време за игра с приятели, а ограниченото екранно време е сред най-добрите методи за ментално израстване.

Print